יום רביעי, 23 בינואר 2013

שמיכות טלאים


השבוע סיימתי שמיכת טלאים לתינוקת שבדרך.

גודלה 68 ס"מ רוחב על 88 ס"מ אורך


מאחר ואני גרה רחוק ממרכז הארץ וממקור חנויות הבדים והסדקית, ומגיעה לשם לעתים רחוקות, נאלצתי להסתפק בקיים במקום מגוריי.
קניתי מילוי אקרילן לשמיכת הטלאים שאני מכינה. המילוי כל כך דק.... למזלי קניתי בסה"כ 3 מטרים ממנו,כדי להתנסות, ומקווה שלא אצטרך אותו עוד.
אתמול קראתי בפורום הטכסטיל והליבוד בתפוז, תשובתה הממצה של אחת המשתתפות (JUSTMOM- תודה!) בנושא חומר המילוי לשמיכות הקווליט והטלאים. שם ניתן למצוא גם  מאמר מקיף ומלמד שהיא כתבה בתחום
כהרגלי, התחלתי לחפש חומר מתאים דרך חנויות הרשת שהומלצו על-ידה. ושוב אנחנו בארה"ב וההיצע גדול, אבל מחיר המשלוח, מייקר את המוצר. חשבתי שאחכה עד שמישהו יגיע ארצה ויוכל להביא לי מן החומר הזה שאני רוצה להכירו (המילוי מכונה באנגלית BATTING).

דרך אגב- במגדל העמק יש מפעל שניתן לרכוש דרכו חומרים מתאימים למילוי
(תודה למשתתפת בפורום טכסטיל או עבודת טלאים, שהעלתה את הפרטים. מתנצלת ,איני זוכרת את שמה).


טלפונים:

טלפון חיוג חינם   1800-38-38-33 
טלפון                  046545652 
פקס                   046545066


והנה התמזל מזלי, בני שחי בארה"ב הודיע לי טלפונית שחברו מגיע ארצה בעוד מספר ימים.
"מה את רוצה שאשלח לך?" הוא שואל. נו מה דעתכם? מה אני רוצה? תוך שעה הוא הרים לי טלפון נוסף והפעם.....
האדון בחנות של JO-ANN- חגיגה בעולם הבדים, הסדקית והתפירה, כשסרגל גדול של OMNIGRID כבר בידיו. אני מחוברת אליו בסקייפ והוא הולך בין המעברים השונים כשאני יכולה לראות את שפע המוצרים המוצגים לראווה לכל אורכם.

פשוט מסחרר, הכמות והשפע, מכל העולה על דעתך בתחום. עצרנו במחלקת המילויים, אני אומרת למוכרת מה רצוני
והחבילה בידיו. זהו, בשבוע הבא אוכל להכיר את החומר הזה-אני הזמנתי מילוי המכיל 80% כותנה ו- 20% אקרילן.
עדיין לא פרסמתי את הפוסט והחבילה כבר בידיי- על המוצר כתוב שהוא מצוין לקוילט ידני ואף למכונה.

נכון להיום, אני סבתא לארבעה נכדים. יצא כך שבכל חודש חוגג נכד אחר את יום הולדתו בסדר הבא: מרץ, מאי, יוני, יולי. החלטתי שהשנה מתנתי להם תהיה שמיכת טלאים, בתקווה שתשמש אותם לשנים רבות.

אני מתחילה לתפור את השמיכה הראשונה בסדרה, שצריכה להימסר בחודש מרץ.

הבדים שקניתי לצורך כך הם סדרת ה " Bungle Jungle" שעוצבו ע"י Tim & Beck לחב' MODA.
הפעם אני מתנסה לראשונה בריבועים מוכנים הגזורים בגודל 5".(זוכרים?- הם באים בחבילות הנקראות: Charm packs).
מובן, שכמות הבד שנרכש תלוי  במוצר הנתפר, שתוכנן קודם לכן. 






בתכנון שמיכת יחיד 200 ס"מ על 150 ס"מ.
בידי 3 חב' ריבועים מוכנים. הם יהוו את הדוגמה במרכז השמיכה, השאר יושלם ע"י רצועות בד סביב כדי להגיע למידות הרצויות שלה. 

שלב הנחת הריבועים הוא הצעד הראשוני של העבודה, כדי להתרשם ולהרכיב את הדוגמא הרצויה.
כל חבילה מכילה 42 יח' בדוגמאות החוזרות על עצמן בצבעים שונים. 

חלק מדוגמת ההדפסים על הבדים מתוך Bungle Jungle

השלב השני הוא שלב התפירה לאחר שכל הרבועים מונחים בסדר הרצוי.

אני נוהגת להדק בסיכות את הרבועים שמתחברים בסדר רציף לטור וכך תופרת אותם.





הרבועים מתחברים זה לזה בטור



הטורים מתחברים זה לזה לכל אורכם ובסופו של דבר, מתקבל בד המורכב מכל הרבועים.

בדרך כלל גם מוסיפים בד מסגרת סביב ליריעה שנוצרה, וכך ניתן להגיע לגודל השמיכה הרצוי.

מוסיפים 4 רצועות בד ברוחב זהה. תופרים לאורך צידי השמיכה ואח"כ תופרים רצועות לרוחבה.

את היריעה שקיבלנו מניחים על שכבת הביניים שהיא חומר המילוי שעשוי אקרילן או כותנה או שילוב של שניהם יחד

זה השלב בו מחברים את שתי השכבות בסיכות- יש שמשתמשים בסיכות רגילות ויש בסיכות  דקורטיביות:




העיקר שתהיינה בעלות ראש שטוח שניתן לתפור איתן במכונת התפירה.

סיכות בטחון מיוחדות לחבור השכבות (כנראה שהעקמומיות שלהן עוזרת לנו להחדירן דרך השכבות, ביתר קלות:

 יש אפשרות גם לייצב את הכל בעזרת חוט מכליב-זהו חוט שמשמש לתפירת עזר, בסיום העבודה מוציאים אותו.

המשך יבוא בפוסט הבא....

להתראות!














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה