יום שישי, 14 בדצמבר 2012



המשך....

חידוש משטח שידה

רכשתי בדים במטרה לחדש את את משטח השידה ולתפור מגן מיטה לנכד החדש שעומד להיוולד, סליחה,
בשלב הזה של הרכישה,עדיין לא ידענו אם זה בן או בת ולכן, קניתי בדים מתאימים גם וגם.
בשיטוטיי ברשת נחשפתי לחב' הבדים של רוברט קאופמן ולקולקציית הבדים Urban Zoologie שעיצבה עבור החברה .Ann Kelle בדים עשויים 100% כותנה משובחים וכיף לתפור מהם, ברמות... הבד הוורוד בהמתנה להזדמנות מתאימה.






והנה הבד הכתום-שהתאים בסופו של דבר לנכד שנולד, וממנו תפרתי ציפית פתוחה מאחור, כדי שיהיה נוח להחליפה לעתים קרובות מבלי לשלוח את כל המשטח לכביסה.


הבד החלק שייך לבדי הכותנה של החברה, מסוג Kona cotton solids, במבחר צבעים גדול ומרשים, ועליו הוספתי את אפליקציית הציפורים. מאד אוהבת את הטכניקה הזו. כיצד היא נעשית? 

פיסת בד ממנה רוצים לעשות אפליקציה-{עיטור אריג באריג אחר), מצמידים בצידה האחורי פליזלין-(סוג בד שצידו האחד מכוסה בשכבת דבק, יש גם דו"צ, שע"י גיהוץ וחום, שבבי הדבק נמסים ונצמדים לבד המודבק וכך מקשיחים אותו, ומונעים פרימת הסיבים מן האריג). אני רוכשת פליזלין שצבעו לבן (יש גם שחור) בחנויות לסדקית, שעליו ניתן לצייר בעיפרון את הדוגמה שבחרתי, גוזרים, מניחים על הבד ותופרים במכונת התפירה בתפר זיגזג צפוף סביב, או בתך ידני עם חוט רקמה תואם או כדי להבליט את החיבור כגורם קישוטי נוסף משתמשים בצבע נוגד. (התך המתאים הוא תך שליבה, מסרק, באנגלית -תך שמיכה), הנה קישור הדגמה לבצוע התך המדובר הדגמת תך שמיכה

וכך נולד לו גם הוילון לחדרו של הנכד.
בשוטטנו ב"נחלה" הלו היא מדרחוב נחלת בנימין הידוע,  חפשה בתי וילון לחדרו של הנכד, אמא בואי תראי את הוילון, נכנסתי לחנות וכשראיתי, שאלתי "מה הבעיה שנתפור וילון באופן עצמאי"? וכך היה. רכשנו בד מודפס  בדוגמת חיות מותאם לחדרי ילדים,  לבסיס קנינו בד קנבס בצבע נטרלי, וכך מרוצים שבנו הביתה לעבודת התפירה.
השתמשתי בדמויות שעל הבד כאפליקציה.
נכון, הדבקתי פליזלין מאחוריהן, גזרתי את דמויות החיות ותפרתי אותן לבד הרקע.
לוילון שני חלקים. הוילון התחתון מורכב על מסילה אחת והחלק העליון עם האפליקציה מורכב מעל על מסילה נפרדת כדי שיישאר קבוע ולא יצטרכו להסיט אותו.





2 תגובות: